BBG Media Highlights – February 10, 2014 — excellent work by RFA and RFE/RL — poor news reporting by VOA noted by World Media Watch – BBG Watch

BBG Media Highlights – February 10, 2014 — excellent work by RFA and RFE/RL — poor news reporting by VOA noted by World Media Watch

BBG Watch Commentary – “BBG Media Highlights” are distributed by the Broadcasting Board of Governors (BBG) – a U.S. federal agency.

We re-post “BBG Media Highlights” without any guarantees of their completeness.

Please check our website for any additional reporting on U.S. international media outreach.

Today we recommend from BBG Media Highlights all articles on the outstanding work of BBG’s surrogate media outlets: Radio Free Asia (RFA) and Radio Free Europe / Radio Liberty (RFE/RL).

WorldMediaWatchLogo75Today we also recommend articles from a new website, World Media Watch, which are not likely to make it into BBG Media Highlights but which note major deficiencies in Voice of America news reporting.

Bosnia: ‘It’s just like Ukraine’, DW — World Media Watch, Feb. 10, 2014

VOA not reporting on Swiss vote — World Media Watch, Feb. 9, 2014

We also recommend our own report:

VOA English news, most language services ignore violent anti-corruption protests in Bosnia, BBG Watch, Feb. 9, 2014

###

BBG Logo

 

BBG Media Highlights – February 10, 2014
About Our Networks

— Radio Free Asia reporters blocked from covering meeting between Taiwan and China’s top cross-Taiwan Strait policy planners. (also mentioned by AFPTaipei Times)

— Reporters Without Borders mentions Radio Free Asia as one of organizations participating in the joint evaluation of the Vietnamese government’s human rights policies.

Citations of BBG Networks

— New York Times cites Radio Free Asia report on Tibetan self-immolation, raising number of self-immolations in Tibetan areas to 126.

— PBS Newshour quotes RFE/RL’s Liz Fuller in backgrounder on unrest in the North Caucasus.

— Foreign Policy quotes RFA on locations going viral after being visited by world leaders.

— Vice cites RFE/RL story on genetic testing for future Olympians in Uzbekistan.

— CPJ cites RFA on death of Cambodian journalist.

— Al Monitor quotes VOA interview with Kurdish Democratic Left Party leader on Syria.

— allAfrica cites VOA reporting on female genital mutilation in Liberia.

— Karen News cites RFA on jailing of five journalists in Burma.

— Opposition supporters were “fed up” with the Thai political system. UPI cites VOA reporting.

— Chosun Ilbo cites RFA on Jang Song-taek supporters summonsed back to North Korea.

— ThinkProgress cites reporting by RFE/RL on Serbian migrant workers fleeing Russia without pay.

— allAfrica cites VOA Somali service on al-Shabaab leader near-death misses.

— The Oregonian cites RFE/RL interview with Nick Symmonds.

Of Interest

— U.S. waives sanctions on Iran’s state broadcaster.

— Broadband penetration in MENA countries.

— “The military shut down unfriendly news outlets and started a campaign of intimidating journalists, both Egyptian and foreign. The repression was so random that, according to The Economist, even a film crew that was working for a Washington public relations firm hired to improve the government’s image was arrested.”

— Smartphones make you tired and unproductive.

— Journalists in Sochi should have just used Airbnb.

About Us
The Broadcasting Board of Governors (BBG) is the independent federal agency that oversees all government-supported U.S. civilian international media. The mission of the BBG is to inform, engage and connect people around the world in support of freedom and democracy. Networks within the BBG include the Voice of America, Radio Free Europe/Radio Liberty, the Middle East Broadcasting Networks (Alhurra TV and Radio Sawa), Radio Free Asia, and the Office of Cuba Broadcasting (Radio and TV Marti).  BBG programming reaches an audience of 206 million in more than 100 countries and in 61 languages.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail